Årsmöte 2017

Årets årsmöte som vi hade den 22 mars var även i år förlagt till Karstorps Hotell & Konferens i Skövde.

Detta vackra konferensställe som har en gedigen och spännande historia är helt perfekt att få ha vårt årsmöte på. Med buss från Borås och området däromkring kom som vanligt ett gäng med glada televeteraner. Vi var totalt 102 televeteraner, detta är helt fantastiskt och till en stor glädje för oss i styrelsen. Efter att alla hade fått kaffe och en smörgås inleddes själva årsmötet. Ordförande Kjell Engström uttryckte sin glädje över att så många även i år hade hörsammat inbjudan till detta möte. Han tände sedan ett ljus och under en tyst minut mindes vi våra kamrater som lämnat oss under förra året.
Till att leda årsmötet valdes Sören Larsson och till sekreterare valdes Marie-Louise Ström. Kjell Engström läste upp verksamhetsberättelsen som även visades på storbild. Eftersom vår kassör Ulla Åkerfeldt inte var närvarande redogjorde Kjell även för det goda ekonomiska läget och berättade att medlemsantalet för 2016 var 504 medlemmar, så medlemsrekryteringen har fortsatt att vara god, trots att man skulle kunna tro att vår förenings ska minska i antalet medlemmar, men så är inte fallet utan vi ökar istället. Björn Karlsson läste upp revisionsrapporten, och Nisse Lund som representerade valberedningen läste upp förslagen som sedan godkändes av mötet. När möteförhandlingarna var avklarade tackade Sten-Åke Karlsson styrelsen för ett gott arbete och önskade styrelsen lycka till även i fortsättningen. Kjell avtackade Gunn-Britt Scherdin med en fin tulpanbukett och även en bukett till Sören Larsson som suttit ordförande för mötet. I pausen sålde vi lotter med rykande fart, det var kö till lottringarna, inte så konstigt eftersom vi hade ett enormt fint lotteribord som Ulla, Gunn-Britt och Cai hade ordnat.
Därefter fick vi besök av författaren Jan-Erik Ullström från Skövde. Han berättade om att hans första roman tog ett år att skriva och hans senaste bok tog endast 62 dagar. Vi fick en berättelse om att finna vägen till mening med livet och att den blir vad du gör den till. Han berättade även om sin barndom som hade format honom väldigt mycket och att han av det har lärt sig att se mycket av det positiva i livet. Sedan fick vi högläsning på dialekt ur två av hans       böcker, Frid & Fröjd samt Skrot & Korn som är två humoristiska böcker.                  Efter detta serverades vi en god lunch som efter Karstorps matfilosofi hade tillagats från grunden av förstklassiga råvaror som  kommer från trakten.
Efter lunchen kom Trubaduren Lars-Eric Frendberg från Trollhättan och han hade med sig en överraskning till oss, nämligen David Carbe känd från bl a Bingolotto, han har även spelat mycket med Robert Wells och Lennie Norman. Han spelar allt från klassiskt till boogie woogie och hans pianospel var helt otroligt, detta är en blivande storstjärna. Han kompande ihop med Lars-Eric på ett humoristiskt och roligt sätt. Lars-Eric spelande som vanligt ur sin breda repertoar och berättade roliga historier så att det blev många skratt, han kan verkligen få upp en god stämning. Efteråt skickade han ett sms till oss och var helt lyrisk över att få spela för en så positiv publik och få ett så fint gehör.
Därefter hade vi lotteridragning och alla som vunnit en vinst var verkligen nöjda. Kjell avtackade de avgående kontaktombuden Jan-Olof Johansson och Jan-Åke Holm med en blomma och presenterade också vår nya styrelsemedlem Marie Lindström och Birgitta Torelund som är ny i valberedningen, Sören Larsson är också ett nytt kontaktombud för Skara-Lidköping Jag tror att många skrattade gott efter detta årsmöte för stämningen var hög  och alla verkade glada. Det känns som vi även i år fick ihop ett trevligt årsmöte.